رئيس جمهور آلمان از ادامه نسل‌كشی در نوار غزه ابراز تأسف‌كرد!
کد خبر: 1731567
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۷

رئيس جمهور آلمان از ادامه نسل‌كشی در نوار غزه ابراز تأسف‌كرد!

گروه بين‌الملل: «هورست كوهلر» رئيس جمهور آلمان امروز 27 دی‌ماه در ديدار با تعدادی از سفيران كشورهای اسلامی در «برلين»، از تداوم جنايات اسرائيل در غزه و نسل‌كشی در اين منطقه ابراز تأسف‌كرد!

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به ‌نقل از خبرگزاری رسمی امارات(WAM) هورست كوهلر مدعی‌شد كه دولت و ملت آلمان نسبت به اوضاع وخيم انسانی در نوار غزه نگران هستند و از هيچ تلاشی برای پايان‌دادن به بحران غزه دريغ نخواهندكرد.
وی در ادامه از بی‌توجهی اسرائيل به قطعنامه 1860 شورای امنيت سازمان ملل در زمينه توقف حملات به غزه انتقادكرد و گفت: حمله اسرائيل به غزه، روند صلح در منطقه خاورميانه را با چالش جدی مواجه می‌كند.
رئيس جمهور آلمان از اقدام اسرائيل در استفاده از بمب‌های ممنوعه بين‌المللی عليه مردم غزه ابراز تأسف‌كرد(!) و از نيروهای اسرائيلی خواست به حفظ حقوق شهروندان غيرنظامی، كودكان و زنان و معاهده «ژنو» پايبند باشند.
سفيران كشورهای اسلامی نيز در اين ديدار، گزارشی از اوضاع وخيم انسانی و بهداشتی در نوار غزه، هدف قرارگرفتن دفتر رسانه‌های تبليغاتی در غزه، سانسور خبری جنايات غزه توسط صهيونيست‌ها و ممانعت رژيم صهيونيستی از ورود كمك‌های بشردوستانه به غزه ارائه‌دادند.
نمايندگان مجلس آلمان ديروز 26 دی‌‌ماه از فروش تسليحات نظامی دولت كشورشان به اسرائيل به‌شدت انتقاد‌كردند.
«گريگوری گيسی» رئيس فراكسيون حزب چپ‌ها ديروز با ارائه سخنانی در مجلس آلمان گفت: ادامه فروش تسليحات نظامی از سوی آلمان به اسرائيل در حالی‌كه اين رژيم مردم بی‌دفاع غزه را مورد هجوم قرار می‌دهد، بسيار تأسف‌بار است.
وی با انتقاد ازموضع صدراعطم آلمان در حمايت از حملات رژيم صهيونيستی به غزه گفت: استفاده از بمب‌های فسفری و محاصره غزه توسط اسرائيل غيرقابل قبول بوده و مغاير با قوانين بين‌المللی است.
captcha