هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز آغاز به‌کار می‌کند
کد خبر: 1424981
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
امروز؛

هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز آغاز به‌کار می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتیمن نمایشگاه قرآن کریم در اهواز، امروز یکشنبه ۱۵ تیر به مدت یک هفته در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار می‌شود.

حسین براتی، دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به طور رسمی ساعت 19 امروز یکشنبه 15 تیر با حضور آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و فرج‌اله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم در فضای معنوی ماه رمضان که در آن واقع هستیم، فضای فرهنگی، دینی و قرآنی مناسبی برای مردم شریف استان، خانواده‌ها، جوانان و علاقه‌مندان به کتاب آسمانی فراهم شود تا پیش از هر زمان دیگر از معنویت این ماه و فضای مطلوبی که انس با قرآن فراهم می‌آورد، بهره ببریم.

وی افزود: این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان از 15 تیرماه(هشتم ماه رمضان) در محل موزه هنرهای معاصر اهواز به مدت یک هفته پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه ساعت کاری نمایشگاه از 18 الی 23 خواهد بود، گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 40 درصدی ارائه می‌شود.

وی از حضور 40 ناشر در هشتمین نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و افزود: این نمایشگاه در زمینه عرضه و فروش کتاب‌های نفیس قرآنی، محصولات نرم افزاری، قرآن و عفاف و حجاب فعالیت می‌کند.

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز، گفت: همچنین نشست‌های تخصصی قرآن، شب شعر قرآن، قرآن و خانواده، یادواره شهدای قرآنی و جشن میلاد امام مجتبی(ع) را از برنامه‌های جنبی هشتمین نمایشگاه قرآنی اهواز برشمرد.

وی افزود: از شاخص ترین و متمایزترین برنامه‌های جنبی هشتمین نمایشگاه قرآن کریم، اختصاص غرفه‌ای به هنرمندان برجسته خوزستانی برای اولین بار در این نمایشگاه است.

براتی ادامه داد: در این راستا، هنرمندان با برگزاری کارگاه‌های نقاشی، خوشنویسی، صنایع دستی و هنرهای تجسمی در زمینه امور قرآنی  برای اولین بار در نمایشگاه قرآن کریم فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه قرآنی با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه قرآن کریم اهواز، اظهار امیدواری کرد که هشتمین نمایشگاه قرآن کریم با توجه به شاخص‌هایی که دارد فرصت مناسبی برای ارائه‌ تازه‌های نشر در حوزه‌ علوم قرآنی و بسط فرهنگ قرآنی است و همچنین بر فضای معنوی ماه رمضان و بهره گیری مردم از این فضا می‌افزاید.

captcha