تربیت؛ مهم‌‌ترین مؤلفه برنامه‌ریزی امور فرهنگی و ترویج اخلاق‌ دینی
کد خبر: 1418090
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
همایون بیان کرد:

تربیت؛ مهم‌‌ترین مؤلفه برنامه‌ریزی امور فرهنگی و ترویج اخلاق‌ دینی

گروه اندیشه: معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به راهکارهای ترویج اخلاق دینی گفت: مهم‌ترین قسمت برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی و ترویج اخلاق‌های دینی، مسئله تربیت است.

محمدهادی همایون، معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به راهکارهای ترویج اخلاق دینی در جامعه عنوان کرد: برنامه‌ریزی مهم‌ترین اصلی است که باید در این زمینه صورت گیرد و در سه مرحله باید انجام شود.
وی افزود: مرحله نخست که مرحله فوری است، مرحله عملیاتی آن است مانند موضوع امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم که این موضوع باید جدی گرفته شده و به آن عمل شود.
همایون با تأکید بر اینکه همگان باید به این موضوع اهمیت ویژه داشته باشند، گفت:‌ حتی برخوردهایی مانند برخوردهای نیروی انتظامی باید در این مرحله نیز برنامه‌ریزی شود و اینها برخوردهای فوری است که باید در برخی موارد صورت گیرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) مرحله دوم را برنامه‌ریزی میان مدت دانست و گفت: در این مرحله استفاده از هنر به وسیله هنر در رسانه باید مورد توجه قرار گیرد زیرا می‌تواند فرهنگ ایجاد کند و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نقش اساسی ایفا می‌کنند.

بازگرداندن اصالت خانواده،‌ ضامن بلندمدت امور فرهنگی است
وی با اشاره به مرحله سوم برنامه‌ریزی ترویج اخلاق‌های دینی در جامعه تأکید کرد: به نظر می‌رسد که مهم‌ترین قسمت برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی، ترویج اخلاق‌های دینی در جامعه و بازگرداندن مردم به سبک زندگی اسلام و تلفیقات آن مسئله تربیت است یعنی باید این ماجرا از آموزش و پرورش و تربیت و اصالت خانواده و بلند کردن جایگاه خانواده صورت گیرد و آن هنگام است که می‌تواند ضمانت بلند مدتی را برای ما ایجاد کند.
همایون در ادامه سخنان خود به ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی که اطراف ما شکل گرفته و در زندگی خود مشاهده می‌کنیم به دلیل بهم خوردگی تمدنی است یعنی وضعیت اجتماعی جامعه بر سر دو راهی اقتباس و تقلید از تمدن غرب به دلیل ارتباطاتی که وجود دارد و بازگشت به ارزش‌های انقلاب قرار گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: ما به هر میزان که بتوانیم از مظاهر منفی تمدن غرب فاصله بگیریم و به داشته‌های دینی و بومی خود بازگردیم قاعدتاً از این مفاسد و آن نوع ناهنجاری‌های نیز کنار می‌گیریم ولی اگر قرار باشد دشمن خود را خوب نشناسیم و با هر روشی که برای ما طراحی می‌کند زندگی کنیم قاعدتاً دچار مشکل می‌شویم.

captcha