برنامه‌های ماهواره قبح طلاق را برای مخاطبان کمرنگ می‌کند
کد خبر: 1417365
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم:

برنامه‌های ماهواره قبح طلاق را برای مخاطبان کمرنگ می‌کند

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام لطفیان عنوان کرد: برنامه‌های ماهواره فضایی را برای ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند که طلاق برای مخاطب قبح چندانی نداشته باشد و به جای آنکه آخرین راه‌حل باشد ساده‌ترین و نقدترین راه‌حل به‌شمار رود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود لطفیان سرگزی، کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم در گفتمان دینی «آسیب‌های لذت‌گرایی و دور ماندن از فضای معنوی در ارتباط با تأثیر ماهواره‌ها» از منظر صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) با اشاره به موضوع خانواده و ماهواره، گفت: انسان برای پرواز است، نه سقوط و چشم‌ها نیز برای دیدن مسیر این پرواز بوده نه آنکه هرچه دلمان خواست را ببینیم.

وی ادامه داد: تبعیت از هوای نفس، ما را اسیر شیطان می‌کند و خلاصه شدن در زندگی امروزی، باعث می‌شود که انسانیت را فراموش کنیم، اما خدا که بهترین دوست ماست، می‌خواهد ما آئینه‌ای شویم که فقط او را نشان می‌دهد و می‌خواهد ما در همه عالم امیر شویم.

مدیر کانون نویسندگان نماز بیان کرد: زیبایی «صبغة‌الله» است، یعنی هرچه به رنگ دوست باشد اما شیاطین و ماهواره‌ها زشتی‌هایی هستند که نام زیبایی را به سرقت برده‌اند.

وی افزود: خدا انسان را به گونه‌ای آفریده است که با کسی جز او آرام نگیرد. او می‌خواهد ما بزرگ باشیم و بزرگ بمانیم اما شیاطین می‌خواهند ما در بند کوچکی‌ها بمانیم و رشد نکنیم.

کارشناس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: امروزه ماهواره‌ها خود را خیرخواه ما معرفی کرده و ادعا می‌کنند که می‌خواهند ما را با دنیایی که زیر سقف آن نفس می‌کشیم، آشنا کنند.

وی بیان کرد: ماهواره‌ها مدعی هستند دنیایی از علم و اندیشه را در سینه خود جای داده و نخواهند گذاشت که شما از جای خود تکان بخورید. راستی چرا برخی از ما به راحتی در را به روی این میهمان ناخوانده باز کرده‌ایم تا جایی که مردی به زنش می‌گوید «اگر ماهواره از این خانه برود من هم می‌روم».

کارشناس نهاد مقام معظم رهبری در مورد پرسشی در ارتباط با ریشه خرید ماهواره، گفت: این مسئله ریشه در ناآگاهی، لذت‌گرایی، دور بودن از فضای معنوی، توجیهات سطحی، جوزدگی، چشم و هم‌چشمی، بیکاری، شکست در زندگی زناشویی و رسانه‌ای شدن خانواده‌ها دارد.

وی ادامه داد: باید با اهداف و شیوه‌های تخریب و متولیان پشت پرده شبکه‌‌های ماهواره‌ای آشنا شویم و بدانیم که چه شده که آنها دلشان برای ما سوخته و شب و روز در پی پر کردن اوقات فراغت ما هستند.

ماهواره‌ها به ترویج خانواده‌های بی‌قید می‌پردازند

حجت‌الاسلام لطفیان افزود: سبک زندگی قرآنی با آموزه‌های غربی سازگاری ندارد و یکی از اصلی‌ترین راهکارهای غرب برای رسیدن به هدف، فاسد کردن مسلمانان است و جدا کردن اندلس از پیکر جامعه اسلامی از شیرین‌ترین تجربیات دشمنان اسلام است.

وی یکی دیگر از اصلی‌ترین اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای را فروپاشی کانون خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: ماهواره‌ها به ترویج خانواده‌های بی‌قید در برابر خانواده‌های سنتی می‌پردازند و در فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های خود، فضایی را برای ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند که طلاق برای مخاطب قبح چندانی نداشته باشد و به جای آنکه آخرین راه‌حل باشد ساده‌ترین و نقدترین راه‌حل به‌شمار رود.

وی جایگاه ویژه پدر و مادر را مانع بسیاری از انحرافات دانست و عنوان کرد: دشمن جایگاه پدر را در حد یک کارگر برای تأمین مخارج و جایگاه مادر را، در حد یک خادم برای انجام وظایفی مانند آشپزی، رخت شستن و اتو کشیدن پایین می‌آورد.

حجت‌الاسلام لطفیان در ادامه تصریح کرد: ماهواره‌ها در متلاشی کردن خانواده‌ها و پوچ‌گرایی جامعه و فرزندان ما نقش بسیار مؤثری دارند.

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به حق پدر و مادر از دیدگاه رساله سجادیه امام سجاد(ع)، افزود: ماهواره‌ها تلاش می‌کنند که به ما القا کنند که داشتن دغدغه‌های دینی متعلق به انسان‌های مرتجع و عقب‌مانده است که نمی‌خواهند تغییر زمانه را بپذیرند.

وی در ادامه ترویج خیانت بین زن و شوهر و از بین بردن ارتباط بین دختر و پسر تا حد باردار شدن را از  دیگر آثار تخریبی دیگر ماهواره عنوان کرد و گفت: این ارتباط‌ها اول به نام دوستی آغاز می‌شوند بعد عصمت دخترانه را تفکری عقب‌مانده و عصر حجری معرفی می‌کنند و نتیجه آن بالا رفتن آمار زندگی‌های خارج از چارچوب ازدواج است.

حجت‌الاسلام لطفیان در مورد از بین بردن مفهوم مقدس و متعالی خانواده توسط ماهواره‌ها، افزود: این آش به قدری شور شده که در غرب صدای پاپ را هم در آورده است. چون در ازدواج مسئولیت‌ها و محدودیت‌هایی به‌وجود می‌آورد که مانع پیشبرد اهداف غرب است لذا به شدت با آن مبارزه می‌شود.

هیچ عضوی در بدن ناسپاس‌تر از چشم نیست، درخواست آن را اجابت نکنید!

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه ارزش‌زدایی از مفهوم غیرت، تحریک حس رقابت منفی بین مردان و زنان و دختران، ایجاد بلوغ زودرس جنسی، ایجاد روحیه تنوع‌طلبی جنسی و خارج کردن خانواده از قید مذهب و تغییر سبک زندگی با تماشای پشت سر هم فیلم‌ها را از اثرات زیانبار ماهواره عنوان کرد و گفت: رسول اکرم(ص) در این باره فرموده‌اند «بر حذر باشید از نگاه‌های آلوده که آرام آرام شما را از یاد خدا غافل می‌کند».

وی با اشاره به حق چشم در رساله حقوق امام سجاد(ع)، افزود: بسیاری از افراد که مهمان سفره ماهواره‌ها می‌شوند حجاب، تلاوت قرآن و نماز را کنار می‌گذارند زیرا نماز برترین مصداق یاد خداست و کسی که چشمش به نگاه حرام آلوده می‌شود از یاد خداوند غافل می‌شود.

وی اظهار کرد: مادرانی که به تماشای ماهواره می‌پردازند از انجام وظایف مادرانه خود از جمله شعر و لالایی خواندن برای کودکانشان، همبازی شدن و پیاده‌روی کردن با آنها باز می‌مانند.

حجت‌الاسلام لطفیان در پایان یادآور شد: ماهواره قناعت و رضایت‌مندی هوشمندانه را از زندگی دور می‌کند و به جای کوثری ما را به تکاثر و زیاده‌خواهی نزدیک می‌کند. امام علی(ع) در وسائل  شیعه می‌فرماید «در بدن عضوی ناسپاس‌تر از چشم نیست. پس در خواست آن را اجابت نکنید که از یاد خدا شما را غافل می‌کند».

captcha