رسیدگی به مشکلات حوزه‌های علمیه مناطق مختلف
کد خبر: 1380773
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
آیت‌الله حسینی‌بوشهری تأکید کرد:

رسیدگی به مشکلات حوزه‌های علمیه مناطق مختلف

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به برگزاری اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد فارس، بوشهر و هرمزگان بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌ها تأکید کرد و افزود: به مشکلات حوزه‌های علمیه مناطق مختلف باید رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عصر روز گذشته، هشتم اسفندماه در ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز با اشاره به جایگاه جامعه مدرسین گفت: مقایسه شرایط ماقبل و بعد از انقلاب و بهره‌مندی از وجود رهبر معظم انقلاب در شرایط فعلی و قبل از آن بهره‌مندی از وجود قدسی امام راحل،‌ تهدیدها و فرصت‌هایی که متوجه دین و نظام و جامعه روحانیت است را بیان می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه، بر ضرورت بهره‌مندی از فرصت‌ها تأکید کرد و افزود: به مشکلات حوزه‌های علمیه مناطق مختلف باید رسیدگی شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری عنوان کرد: شناخت دشمنان انقلاب و لزوم آگاهی‌های ما، طرح‌ها، نقشه‌ها و طراحی‌های آن‌ها برای نفوذ در مسائل دینی و جایگزینی برخی از مسائل از جمله مواردی است که در این اجلاسیه بیان شده است.

عضو شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه برنامه‌های این اجلاسیه را برشمرد و گفت: 20 برنامه جانبی در حاشیه این همایش برگزار شد که در آن ملاقات با بزرگواران و شخصیت‌های علمی و معنوی شیراز در دستور کار قرار گرفته بود.

دبیر ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با تصریح اینکه برکات جانبی این همایش بیش‌ از سایر اجلاسیه‌های دیگر بود، ادامه داد:‌ آنچه که مورد انتظار است این است که مباحث و کمیسیون‌هایی که در طی این اجلاس صورت گرفت ادامه پیدا می‌کند که نشان‌دهنده دغدغه جدی فضلای ماست.

آیت‌‌الله حسینی‌بوشهری بیان کرد: مباحثی که در این اجلاسیه مطرح شد را به بحث گذاشته و به محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تقدیم می‌کنیم تا بتوانیم هم این دستاوردها و مباحث را در یک فرصت مناسب اجرایی و عملیاتی کنیم و هم آنچه مربوط به حوزه‌های علمیه است با یک حرکت سریع و متناسب مشکلات عزیزان را در رابطه با حوزه‌های علمیه مطرح کنیم.

captcha