تلفیق با آموزه‌های دینی؛ ویژگی مهم طب سنتی
کد خبر: 1321929
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
فقهی تصریح کرد:

تلفیق با آموزه‌های دینی؛ ویژگی مهم طب سنتی

گروه اجتماعی: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه هدف از تأسیس دانشکده طب سنتی ارائه علمی مستقل از علم نوین است، گفت: تلفیق با آموزه‌های دینی ویژگی مهم طب سنتی در کشور است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مصطفی فقهی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم کلنگ‌زنی کلینیک طب سنتی که امروز یکشنبه، 3 آذر در اهواز برگزار شد، با اشاره به قدمت طب سنتی در دنیا ویژگی مهم این طب را تلفیق با آموزه‌های دینی و اعتقادی در کشور عنوان کرد و آن را دارای ویژگی خاص دانست.



وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر آن بوده که همه دانشگاه‌های مادر زیرمجموعه این وزارتخانه دارای دانشکده طب سنتی باشند، گفت: هدف آن است که مجموعه‌ای از معارف سنتی پزشکی که بخش عمده‌ای از آن در دوره اسلامی شکل گرفته در بازار طب سنتی کشور بر مبنای علمی به جامعه عرضه شود.



فقهی عنوان کرد: بنا بر رسالت دانشگاه علوم پزشکی اهواز این دانشگاه بر آن است که طب سنتی را به شکلی در جامعه علمی وارد کند. نگاه طب سنتی نگاهی سلامت‌بخش است. بر این اساس این دانشکده فعالیت خود را با تحصیل دو دانشجوی تخصصی آغاز کرده و بنا شده این دروس بنا بر منابع قدیمی طب و نگاه مذهبی غالب بر آن و علم روز دارای وجود مستقل از طب نوین شود تا در نتیجه به نوعی ممانعت از بیماری‌سازی و راه‌های بی‌خطر برای درمان بیماری‌ها دست یابیم.

captcha