حذف تعطیلات اسلامی از تقویم مدارس مریلند آمریکا
کد خبر: 1319449
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷

حذف تعطیلات اسلامی از تقویم مدارس مریلند آمریکا

گروه بین‌‌الملل: رؤیای دانش‌آموزان مسلمان در بخش «مونتگومری» ایالت مریلند برای حضور آزادانه در جشن‌های اعیاد اسلامی، پس از اعلام تقویم سال آینده مدارس و حذف تعطیلات اسلامی، نقش بر آب شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، «مایکل دورسو»، از اعضای هیئت آموزش بخش مونتگومری در مصاحبه با روزنامه واشینگتن‌پست گفت: «ما به پدر و مادرهای مسلمانی که مجبورند به کودکانشان پیچیدگی این تصمیم اتخاذ شده را توضیح دهند، چه باید بگوییم؟ زمانیکه در برابر چشمان آن‌ها با پیروان دیگر ادیان اینگونه رفتار نمی‌شود».



مسئله تعطیلات اسلامی ماه‌ها در هیئت آموزش مونتگومری مورد بحث و مناقشه بوده است. مدارس بخش مونتگومری در تعطیلات مسیحیان و یهودیان، تعطیل هستند اما مسئولان این بخش چنین حقی را برای مسلمانان قائل نیستند.



این در حالی است که والدین دانش‌آموزان مسلمان از حضور نداشتن فرزندانشان در دو عید بزرگ اسلامی در کنار آن‌ها و جریمه شدن این دانش‌آموزان در صورت غیبت در مدرسه، شکایت می‌کنند.



مسئولان بخش آموزش مونتگومری ضمن مخالفت با تعطیلی مدارس در اعیاد اسلامی، اظهار کردند که آمار بالای غیبت‌ها در تاریخ‌های خاص، اساس اضافه کردن آن تاریخ خاص به تعطیلات مدارس است، این در حالی است که در تعطیلات اسلامی، تعداد غیبت‌ها خیلی زیاد نیست.

captcha