برگزاری مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشجویان اواخر اردیبهشت‌
کد خبر: 4212205
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
به میزبانی استان کردستان

برگزاری مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشجویان اواخر اردیبهشت‌

مرحله نهایی سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم طی روزهای 27 تا 29 اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله سراسری جشنواره قرآنی دانشجویان اواخر اردیبهشت‌ماه

رشید جعفرپور، قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: سومین جلسه شورای سیاستگذاری این جشنواره روز گذشته با حضور اعضای این شورا و جمعی از کارشناسان و مدیران فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

وی با اشاره به میزبانی دانشگاه کردستان از مرحله نهایی سی و هشتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم افزود: با توجه به این موضوع، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان نیز در جلسه شورای سیاستگذاری حضور یافت و به تشریح آخرین جزئیات و تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری مرحله نهایی این جشنواره پرداخت. 

جعفرپور تصریح کرد: همچنین در این جلسه احکام کمیته‌های مختلف جشنواره اعم از کمیته‌های پشتیبانی، فنی و ... صادر و اعلام شد. همچنین در این جلسه از تعیین داوران بخش‌های مختلف خبر داده شد، زمینه‌های اسکان، پذیرایی و موارد مربوط به محل برگزاری مسابقات نیز نهایی شده است.  

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به میزبانی دانشگاه کردستان از دوره‌ بیست و هفتم جشنواره پیش‌بینی می‌شود با استفاده از تجربه آن دوره، شاهد برگزاری جشنواره‌ای با کیفیت در دوره سی و هشتم باشیم. 

وی افزود: آزمون‌های کتبی این جشنواره که پرجمعیت‌ترین بخش جشنواره است، در بخش معارفی و برخی رشته‌های بخش آوایی اوایل هفته جاری به صورت عمومی برگزار و نتایج نیز مشخص و اطلاع‌رسانی شد. 

جعفرپور تصریح کرد: کار پایش و داوری بخش‌های آوایی، هنری، ادبی، مقاله‌نویسی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، پژوهشی، فناوری و نوآفرینی قرآنی که به صورت ارسال اثر است نیز آغاز شده و نتایج آن تا نیمه اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد. 

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: با اعلام نتایج نهایی بخش‌های مختلف جشنواره، در نهایت طی روزهای 27 تا 29 اردیبهشت‌ماه نفرات مرحله نهایی در بخش آوایی برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه نفرات برتر تمامی بخش‌ها معرفی و تجلیل خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha