تبیین اندیشه شهید مطهری با هدف تعالی معرفتی و نشاط معنوی
کد خبر: 4212195
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
سردار معروفی تبیین کرد؛

تبیین اندیشه شهید مطهری با هدف تعالی معرفتی و نشاط معنوی

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج با بیان اینکه برنامه‌های بسیج برای هفته عقیدتی ـ سیاسی و هفته معلم از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه با شعار «بسیج؛ تعالی معرفتی، نشاط معنوی» برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های بسیج با محور گفتمان و اندیشه شهید مطهری برگزار می‌شود.

تبیین اندیشه شهید مطهری با هدف تعالی معرفتی و نشاط معنویبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام معلم در بسیج امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار معروفی طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و ایام وفات حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: امروز معجزه رسانه بر هیچکس پوشیده نیست و هرچه جلوتر می‌رویم اعجاز این حرفه مهم را در سطوح مختلف مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجبات ایجاد نشاط اجتماعی در میان جامعه و همه گروه‌های سیاسی کشور را ایجاد کرد، گفت: هفته ارزشمند عقیدتی ـ سیاسی و هفته معلم را به مناسبت شهادت علامه مطهری(ره) در پیش داریم. شهید مطهری شخصیتی بود که تمامی نظرات و تألیفات او از سوی امام(ره) مهر تأیید گرفت و یکی از دلایلی اصلی که دشمنان این شخصیت بی‌نظیر را به شهادت رساندند، به واسطه اثرگذاری عمیق تفکر نظری و عملی او بود که از تفکر اهل بیت(ع) نشئت می‌گرفت.

سردار معروفی بیان کرد: بسیج مستضعفین برای سال ۱۴۰۳ و هفته عقیدتی، سیاسی و هفته معلم برنامه‌های جدیدی را با رویکرد جدید پیش‌بینی کرده است. بسیج در این ایام برای توده‌های بسیجی و اقشار مختلف جامعه برنامه‌های فراوانی را در نظر گرفته است. لذا چتر بسیج به عنوان تکیه‌گاه ملت ایران و انقلاب اسلامی برای جامعه گسترده است.

بسیج؛ تعالی معرفتی، نشاط معنوی

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج در هفته عقیدتی ـ سیاسی و هفته معلم از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه با شعار «بسیج؛ تعالی معرفتی، نشاط معنوی» برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های بسیج با محور گفتمان و اندیشه شهید مطهری برگزار می‌شود. در روز شنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه برنامه «گفتمان مطهر؛ شهید مطهری، خودسازی، جامعه‌‌پردازی و تمدن‌سازی» برای سپاه‌های استانی، شهرستانی و نواحی برگزار می‌شود. 

سردار معروفی با اشاره به اینکه روز یکشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه نیز برنامه «اندیشه مطهر؛ شهید مطهری، تعلیم و تربیت، منزلت و حقوق زنان» در دانشگاه‌ها و همه رده‌های مقاومت بسیج خواهران پیش‌بینی شده است، گفت: روز دوشنبه، دهم اردیبهشت‌ماه نیز برنامه «مکتب مطهر؛ شهید مطهری، مکتب انقلاب و بسیج» در تمامی پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های قشری، حوزه‌های مقاومت محلات و اقشار بسیج در سراسر کشور اجرا می‌شود‌.

وی به برنامه روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه اشاره و بیان کرد: برنامه «مشق مطهر؛ شهید مطهری، پژوهش و تولید علم» نیز در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود‌. همچنین، در همین روز «همایش شهید مطهری، قرآن، عترت و ولایت» در قم، مزار شهید مطهری، مشهد و زادگاه شهید مطهری در فریمان برگزار خواهد شد.

سردار معروفی با بیان اینکه مراسم هفته معلم در چهار نقطه شامل حرم حضرت معصومه(س)، حرم امام(ره)، مزار شهید مطهری(ره) و محل شهادت ایشان برگزار می‌شود، اظهار کرد: روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه نیز برنامه اهدای گل و برنامه یاد مطهر در محل شهادت شهید مطهری از سوی سپاه بزرگ تهران، سپاه استان تهران، سپاه‌های استانی و مدارس کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت‌ماه نیز برنامه «یاد‌ مطهر؛ شهید مطهری، شهدا و ولایتمداری» در گلزار شهدای سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: در این مراسم برنامه غبارروبی مزار شهدا از سوی فرهنگیان بسیجی، اساتید، مربیان و هادیان و دیدار با خانواده شهدای مربی و بیان خاطره و قرائت وصیتنامه شهدا در پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های بسیج برگزار می‌شود.

معروفی با بیان اینکه گفتمان شهید مطهری، تولید قدرت نرم را به همراه دارد، تصریح کرد: روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه نیز برنامه «فریاد مطهر؛ شهید مطهری، معنویت، مهدویت و قدس شریف» همراه با برنامه حضور در نماز جمعه به همراه مربیان عقیدتی، سیاسی، حلقه‌های صالحین و ارائه سخنرانی از سوی مسئولان نمایندگی با مسئول بسیج فرهنگیان در محل مصلاهای کشور برگزار خواهد شد.

نشاط‌آفرینی برای وحدت

وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند به خوبی گفتمان‌ شهید مطهری را در جامعه ارائه و تبیین کنند. رسالت رسانه جهت‌دهی به جامعه است و در کنار آن باید امید‌آفرینی و نشاط‌آفرینی برای وحدت کند که با ایجاد وحدت، قدرت و امنیت نیز تولید شده و مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف حل خواهد شد. رسانه‌ها باید گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان‌شهید مطهری را بدون دیدگاه‌های سیاسی در جامعه ترویج کنند.

در ادامه این نشست شایانفر، مسئول ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی و مقام‌ معلم در بسیج نیز در سخنانی اظهار کرد: به بهانه سالگرد شهادت استاد مطهری(ره) که از بنیانگذاران فکری و معماران اندیشه نظام اسلامی است، توفیق داریم در سازمان بسیج، روز معلم را گرامی داشته و‌ هفته‌ای را برای پاسداشت این موضوع در نظر بگیریم.

شایانفر با بیان اینکه امسال برای اولین‌ بار ستاد بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری و هفته عقیدتی، سیاسی به صورت کشوری در بسیج ایجاد شد که برنامه‌های فراوانی را در کل کشور اجرا می‌کند، افزود: هفته عقیدتی، سیاسی و هفته معلم را با شعار محوری «بسیج؛ تعالی معرفتی و نشاط معنوی» آغاز خواهیم کرد. شخصیت شهید مطهری(ره) از سه منظر خودسازی، علمی و اجتماعی قابل بررسی است.‌ بنابراین بر همین‌ مبنا در راستای پاسداشت مقام شهید مطهری(ره) هفته گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی، سیاسی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: برنامه‌های این‌ هفته از‌ روز هشتم اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. امسال برای اولین بار چهار ویژه‌برنامه در محل میلاد شهید مطهری(ره)، محل شهادت، حرم امام(ره) و محل مزار ایشان با رویکرد گرامیداشت و تولید محتوای علمی و فکری و سیره تربیتی از شهید مطهری(ره) اجرا خواهد شد. یکی از برنامه‌های مدنظر در‌ این ایام‌ زنگ سپاس معلم است که در هفته عقیدتی، سیاسی در مدارس کشور نواخته خواهد شد. از تمامی رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و جریان تربیتی و اعتقادی به ویژه با رویکرد علامه مطهری(ره) دعوت می‌کنم که تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.
انتهای پیام
captcha