دسته‌بندی ایده‌های برتر قرآنی برای بهره‌برداری در نظام آموزشی
کد خبر: 4212170
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
مدیرعامل مؤسسه پیام‌غدیر خبر داد:

دسته‌بندی ایده‌های برتر قرآنی برای بهره‌برداری در نظام آموزشی

محمدعلی سعیدی‌نژاد خبر داد: طرح‌های برتر مطرح شده در گردهمایی‌های آتی ایده‌پردازان و فعالان قرآنی دسته‌بندی شده و از طریق مجاری ارتباطی همچون سایت «بهار دل» برای بهره‌برداری مسئولان نظام آموزشی و تربیتی ارائه می‌شود.

دسته‌بندی ایده‌های برتر قرآنی برای بهره‌برداری در نظام آموزشی20 فروردین‌ماه سال جاری مجتمع دبیرستانی «پیام غدیر» واقع در محله شهیدمحلاتی(اتوبان آهنگ) میزبان برگزاری نخستین گردهمایی ایده‌پردازان و فعالان قرآنی بود که طی آن پنج طرح قرآنی در حوزه آموزش عمومی و مدرسه‌ای قرآن از سوی ایده‌پردازان، مطرح و مورد ارزیابی هیئت کارشناسی متشکل از حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، رضا نباتی، مسعود وکیل و حسینعلی شریف قرار گرفت.


ارائه ۵ طرح در نخستین گردهمایی ایده‌پردازان و فعالان قرآنی


محمدعلی سعیدی‌نژاد؛ مدیرعامل مؤسسه «پیام‌ غدیر» و متولی برگزاری این گردهمایی در مورد تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی به خبرنگار ایکنا گفت: دو هفته پس از برگزاری این گردهمایی با برخی از دوستان کارشناس قرآنی در کانون مدارس اسلامی، جلسه‌ای پیرامون ارزیابی این گردهمایی صورت گرفت که نظرات در مورد تداوم آن مثبت بود.

وی ادامه داد: از آنجا که جلسه 20 فروردین‌ماه نخستین گردهمایی ایده‌پردازان و فعالان قرآنی بود، لذا برای برگزاری جلسات آتی نیاز به انتشار یک فراخوان است که طی آن صاحبان ایده با ارائه طرح‌های خود، فراخوانده شوند تا طرح و ایده آنها در قالب جلسات ارزیابی با حضور کارشناسان برگزار و صاحب ایده به دفاع از آن پرداخته و طرح‌های برتر در گردهمایی‌های آتی، که قرار است ماهی یک بار برگزار شود، با حضور کارشناسان مورد ارزیابی نهایی قرار گیرد.

سعیدی‌نژاد تصریح کرد: درصددیم که طرح‌های مصوب را دسته‌بندی کرده و مثلاً ایده‌های مربوط به روخوانی قرآن، درک مفاهیم، بیان داستان‌های قرآنی، کتاب‌های درسی و ... را به شکلی مجزا برای بهره‌برداری نظام آموزشی و علاقه‌مندان به حوزه آموزش قرآن و مفاهیم قرآن ارائه نماییم.

وی در پایان گفت: طرح و ایده‌های برتر در وهله نخست در اختیار کارشناسان سازمان پژوهش، برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی و همچنین اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و در نهایت از طریق مجاری همچون سایت «بهار دل» که هم‌اکنون در حال به‌روزرسانی است برای بهره‌برداری و تبادل تجربیات در اختیار آموزگاران، اولیای امور آموزشی و تربیتی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha