عملیات «وعده صادق»؛ اثبات «اگر بخواهیم می‌توانیم»
کد خبر: 4211979
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
حجت‌الاسلام منتجب‌نیا بیان کرد:

عملیات «وعده صادق»؛ اثبات «اگر بخواهیم می‌توانیم»

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با تأکید بر تاریخ‌ساز بودن عملیات «وعده صادق» گفت: این عملیات برای جمهوری اسلامی ایران اقتدار و موفقیت بزرگی به ارمغان آورد. هدف ایران، تخریب سرزمین‌های اشغالی و کشتن مردم نبود بلکه هدف اثبات این نکته به دنیا بود که اگر بخواهیم، می‌توانیم و دشمن نیز با وجود امکانات فراوان، عوامل داخلی و خارجی، پشتیبانی‌ها و تسلیحات نظامی نتوانست اقدامی انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که وعده صادق تا چه اندازه هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست، گفت: برای روشن شدن ابعاد مختلف حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی و سپس پاسخ اسرائیل به پایگاه هوایی اصفهان با ریز پرنده‌ها در بامداد جمعه گذشته، باید به نکاتی توجه کنیم. 

وی ادامه داد: در جنگ‌ها و تقابل نظامی بین دولت‌ها و حتی گروه‌ها چند عامل موجب پیروزی و موازنه نظامی به نفع خود می‌شود؛ اول، قدرت و امکانات اطلاعاتی و جاسوسی، به طوری که هر کدام قوی‌تر باشند، می‌توانند موفقیت بیشتری را کسب کنند. دوم، قدرت و امکانات تسلیحاتی اعم از آفندی و پدافندی. سوم، حمایت و پشتیبانی بیرونی و قدرت‌های جهانی و چهارم، حمایت‌های مردمی و داخلی. 

منتجب‌نیا با تأکید بر اینکه با توجه به این چهار عامل می‌توان به بررسی این مسئله در مقابله ایران و رژیم صهیونیستی پرداخت، گفت: سیستم اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل و موساد به دلیل امکانات زیاد و آموزش‌های لازم و استفاده از ستون پنجم و عوامل داخلی و خارجی، حمایت‌های CIA و سایر مراکز اطلاعاتی غربی، حمایت‌ها و همکاری منافقین و سلطنت‌طلبان از یک سو و از سوی دیگر برخی ضعف‌های داخلی تاکنون اقداماتی علیه ما کرده بود و ضرباتی در قالب ترور شهدای هسته‌ای و مراکز مهم هسته‌ای ما انجام داده بود که بسیاری از آنها نه توسط خود اسرائیل بلکه از سوی مزدوران داخلی به طور نیابتی بود که لازم است با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی جلوی این تحرکات گرفته شود.   

شکست توانمندی تسلیحاتی اسرائیل با «وعده صادق»

وی ادامه داد: از نظر تسلیحاتی، آفندی و پدافندی نیز اسرائیل از پیشرفته‌ترین سلاح‌های مختلف اتمی و غیراتمی برخوردار است. به تعبیر خود مقامات آنها، رژیم صهیونیستی با گنبد آهنین، پوشش دفاعی قدرتمندی برای حفاظت از خود و شهروندانش ایجاد کرده است تا از هرگونه حمله و تعرض در امان باشد و انواع هواپیماهای بمب‌افکن و تهاجمی، پهپادها و آخرین مصنوعات نظامی غرب را در اختیار دارد. 

منتجب‌نیا بیان کرد: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریمی است و نمی‌تواند از این نوع امکانات استفاده کند و به زحمت می‌تواند از امکانات و تجهیزات نظامی قدرت‌های شرقی برخوردار شود. بنابراین آنها از لحاظ دارا بودن امکانات تسلیحاتی بسیار قوی هستند و کلکسیونی از سلاح‌های پیشرفته غربی را در کنار حمایت‌های بی‌چون و چرای غرب و به ویژه آمریکا از خود دارند. 

اسرئیل؛ زرادخانه کشورهای غرب

وی با تأکید بر اینکه اسرئیل، زرادخانه کشورهای غرب؛ آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس و ... است، افزود: غربی‌ها به هیچ وجه راضی نمی‌شوند، اسرائیل نابود و حتی تضعیف شود. به دلیل اینکه غرب، اسرائیل را به وجود آورده و فلسفه وجودی‌اش این است که پایگاه غرب  در منطقه باشد و لذا اگر اسرائیل نابود و تضعیف شود، در حقیقت غربی‌ها تضعیف شده‌اند. 

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در ادامه افزود: چه بسا قدرت‌های شرقی نیز کمک‌هایی را برای بقای رژیم صهیونیستی داشته باشند همانطور که کشورهای اسلامی نیز پیمان‌هایی با اسرائیل بسته‌ و از آن حمایت‌ کرده‌اند. بنابراین اسرائیل رگ حیات قدرت‌های غربی و در رأس آن آمریکا است. رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی، پایگاه و جایگاهی برای حضور قدرت‌های غربی در خاورمیانه است. 

منتجب‌نیا اضافه کرد: از آن طرف، ایران مرکز جوشش و گسترش آزادی‌خواهی، انقلاب و مبارزه با استکبار است. بنابراین دو پایگاه در مقابل هم در خاورمیانه وجود دارند و طبیعی است که قدرت‌های بزرگ جهانی و برخی کشورهای منطقه راضی به قدرت گرفتن ایران و تضعیف و نابودی اسرائیل نیستند و لذا حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. 

وی با اشاره به مؤلفه ضرورت حمایت‌های مردمی اعم از داخلی و خارجی برای دولت‌ها و قدرت‌ها گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که در جنگ می‌تواند موجب توفیق یک طرف منازعه شود، حمایت‌های مردمی در آن کشور و افکار جهانی است کما اینکه در جنگ هشت ساله این موضوع مؤثر بود. 

حمایت‌های مردمی؛ نقطه قوت جمهوری اسلامی

منتجب‌نیا با تأکید بر اهمیت مؤلفه حمایت مردمی از جمهوری اسلامی ایران گفت: این یک ظرفیت مهم است که در پیروزی انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید و حال با وجود عبور چند دهه باید این موضوع را خوب پرورش داد، تبلیغ کرد و سایر ملت‌ها را با خود همراه کرد اما رژیم صهیونیستی فاقد این مؤلفه است مگر اینکه جمهوری اسلامی ایران، اشتباهی مرتکب شود تا رژیم صهیونیستی موفق به مظلوم‌نمایی شود و این امتیاز را چه در سطح بین‌الملل و چه در داخل بتواند بگیرد. 

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس، توسط بنیانگذار کبیر انقلاب، تأثیر راهپیمایی این روز را بر تضعیف روحیه دشمن و تقویت روحیه محور مقاومت مورد تأکید قرار داد و گفت: رژیم صهیونیستی سه مؤلفه مهم قدرت و برتری اطلاعاتی و جاسوسی و برنامه‌ریزی، قدرت تسلیحاتی، آفندی و پدافندی، حمایت و پشتیبانی قدرت‌های جهان را دارد اما تلاش می‌کند با مظلوم‌نمایی حمایت‌های مردمی را نیز در سطح جهانی کسب کند.

منتجب‌نیا اضافه کرد: در قضایای اخیر جمهوری اسلامی ایران ابتدا به ساکن کاری انجام نداد. این اسرائیل بود که با کمال غرور، تبختر و به اتکای امکانات تسلیحاتی خود، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را در سوریه مورد اصابت موشک قرار داد و عده‌ای از سرداران ما را به شهادت رساند. در این نطقه ایران باید واکنش نشان می‌داد، چون سکوت و عدم مقابله ایران، زیانبار و شکستی برای کشور و ملت محسوب می‌شد. 

عملیات وعده صادق؛ زدن قلب اسرائیل

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با تأکید بر اینکه باید این مقابله مدبرانه، با تدبیر، عاقلانه و هدفمند، انجام می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه این کار انجام شد و از تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران عملیات وعده صادق تشکر می‌کنم. عملیات وعده صادق، زدن قلب اسرائیل بود. حال اینکه 300 موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است یا خیر چه تفاوتی دارد؟! برخی درباره تعداد و عدد این موشک و پهپاد تحلیل و بحث می‌کنند؟! برخی نیز تعداد موشک‌هایی را که از سوی رژیم صهیونیستی منهدم شده، بررسی می‌کنند! برخی نیز تحلیل می‌کنند که چرا این عملیات تخریب و تلفات انسانی نداشته است؟! من اینگونه تحلیل‌ها را واقع‌بینانه و درست نمی‌دانم. 

وی ادامه داد: مهم این بود که جمهوری اسلامی ایران توانست با اقتداری که به دست آورده، علی‌رغم کمبودهایی که وجود دارد، توانست به قلب اسرائیل از مبدأ حمله کند. حتی اگر ایران یک فروند موشک زده بود، این موضوع اقتدار جمهوری اسلامی را می‌رساند که این موشک از مبدأ پس از طی مسافت طولانی به قلب اسرائیل خورده است. حتی شنیده شده است که برخی از کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی را برای منهدم کردن موشک‌های ایران، همراهی می‌کردند و این نشانه مظلومیت ما از یکسو و خودفروختگی برخی دولت‌های اسلامی از سوی دیگر است. 

ایران ثابت کرد اگر بخواهد می‌تواند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی بیان کرد: عملیات وعده صادق، تاریخ ساز بود و برای جمهوری اسلامی ایران اقتدار، موفقیت و پیروزی بزرگی به ارمغان آورد. هدف ایران تخریب سرزمین‌های اشغالی و کشتن مردم نبود بلکه هدف این بود که جمهوری اسلامی به دنیا و اسرائیل ثابت کند که اگر بخواهد، می‌تواند و به اسرائیل و حامیانش این پیام را داد که شما با وجود این همه امکانات، پشتیبانی‌ها و تسلیحات نظامی نتوانستید جلوی پاسخ جمهوری اسلامی ایران را بگیرید. این یک پیروزی بزرگ بود که برخی از دوستان به آن توجه نمی‌کنند. 

منتجب‌نیا درباره تأثیر عملیات وعده صادق بر تغییر شرایط و معادلات کلان منطقه به نفع محور مقاومت، گفت: بدون شک اکنون بزرگترین حامی و پشتیبانی مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است. هر گونه موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی، مقاومت، حزب‌الله و حماس را تقویت می‌کند و به تمام آزادی‌خواهان جهان روحیه می‌دهد. انقلاب اسلامی صرفا متعلق به ایران نیست و از متن و بطن جامعه اسلامی جوشیده و امام بزرگوار به عنوان پیشوای اسلامی انقلاب را رهبری کرده و امیدی در دل مستضعفان و آزادی‌خواهان ایجاد کرده است. 

وی تصریح کرد: براین اساس هرچه این انقلاب و نظام تقویت شود و قدرت بیشتری پیدا کند، تمام آزادی‌خواهان دنیا امیدوارتر می‌شوند و اقتدار پیدا می‌کنند و خدایی نکرده هر ضعف و شکست نظام و انقلاب نیز بر آنها اثر منفی می‌گذارد. لذا امام راحل می‌فرمودند «پیروزی اسلام در گرو پیروزی جمهوری اسلامی و انقلاب است»، ایشان می‌فرمودند «این انقلاب می‌تواند تمام آزادیخواهان دنیا را امید دهد و به حرکت در آورد». این یک واقعیت است چرا که در عمل دیدیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها در کشورهای مختلف علیه حکومت‌های طاغوتی و استبدادی و وابسته شکل گرفت و همچنان نیز این جریان مقاومت ادامه دارد. 

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی بیان کرد: بنابراین تأثیر انقلاب اسلامی بر ملت‌های آزادی‌خواه، خودبخودی بود و نیاز نیست صرفا کمک مالی و تسلیحاتی شود. در حقیقت انقلاب اسلامی پشتوانه بزرگ برای تمام ملت‌ها و آزادی‌خواهان است. بنابراین معتقدم برای تحلیل عملیات وعده صادق نباید به تعداد موشک‌ها، میزان موفقیت اصابت به اهداف و تعداد تلفات و ... اکتفا و پرداخته شود بلکه خود عملیات و انجام آن از داخل خاک ایران دارای اهمیت بسیار است.  

رژیم صهیونیستی با تمام امکانات در برابر وعده صادق ایستاد

وی تصریح کرد: از طرف دیگر رژیم صهیونیستی از همه امکانات برای مقابله با این عملیات استفاده کرده است. قطعا اسرائیل عوامل نفوذی چون منافقین، سلطنت‌طلبان و ضدانقلاب و مزدبگیران در داخل کشور دارد و به صورت نیابتی نیز از این نیروها استفاده می‌کند و هزینه‌های کلانی را در این رابطه انجام می‌دهد.

منتجب‌نیا اضافه کرد: عملیات وعده صادق نشان داد، ایران مظلوم است و تمام کشورها به نوعی به ایران ظلم می‌کنند و می‌مخواهند جلوی موفقیت ایران را بگیرند اما ایران با وجود همه این موانع توانست توفیق پیدا کند و به اهداف خود در این عملیات برسد. لذا معتقدم عملیات بامداد جمعه اصفهان، نشانه اقتدار اسرائیل نیست بلکه نشانه این است که با وجود حمایت‌های قدرت‌های جهانی از اسرائیل و در اختیار قرار دادن تمامی امکانات با اجیر کردن عوامل داخلی(ضد انقلاب‌ها) باز هم قادر به اقدام خاصی نبودند و چنین پاسخی بیشتر گویای ضعف آنها در مقابل ایران بود.

وی تأکید کرد: مهم این است که ایران بدون این امکانات و حمایت‌ها، مستقیماً و خیلی شفاف و با اطلاع قبلی موشکهای خود را پرتاب کرد و به قلب سرزمین‌های اشغالی زد و این یک نمایش اقتدار و موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha