«وعده صادق» پیامی روشن برای متجاوز است
کد خبر: 4211233
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
سعید سعدی:

«وعده صادق» پیامی روشن برای متجاوز است

یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: «وعده صادق» پیامی واضح برای متجاوز بود تا از این تنبیه درس گرفته و بداند اگر مجدد خیال تعرض به کشورمان را داشته باشد با انتقامی سخت مواجه خواهد شد.

«وعده صادق» پیامی روشن برای متجاوز است

سعید سعدی، تهیه‌کننده  سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه نظام موظف است، امنیت کشور را تضمین کند، گفت: برای این‌که کشوری بتواند امنیت خود را حفظ کرده و به هیچکس اجازه ندهد تا گوشه چشمی به آب‌وخاکش داشته باشد مهم‌ترین اقدام حفظ اقتدار ملی است. خوشبختانه امروز ایران اسلامی به چنین ظرفیتی دست‌ یافته و توانسته شرایطی را به وجود آورد که هیچ کشوری این اجازه را نداشته باشد تا به تعرض به کشورمان فکر کند.
 
وی افزود: اخیراً کنسولگری کشورمان در سوریه مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در تمام دنیا سفارتخانه هر کشوری خاک آن سرزمین محسوب می‌شود. در کنسولگری ایران تعدادی از سرداران سپاه به شهادت رسیدند. این شهدا به  دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور حضور داشتند. این عمل تروریستی وقتی رخ  داد که بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ عکس‌العملی از خود نشان ندادند! همین امر نشان از پوشالی بودن ادعاهای آنها دارد.
 
سعدی ادامه داد: بعد از عملیات تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی، ایران برای دفاع از حق خود به دو بخش از تأسیسات نظامی اسرائیل حمله کرد. در این حمله نیز کاملاً دقت کرد تا جان انسانی گرفته نشود زیرا ما خود را متعهد به اصول انسانی می‌دانیم. در عملیات «وعده صادق» به دنیا نشان دادیم که می‌توانیم هر نقطه از رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دهیم. این پیامی واضح برای متجاوز بود تا از این تنبیه درس گرفته و بداند اگر مجدد خیال تعرض به کشورمان را داشته باشد با انتقام سخت مواجه خواهد شد. البته اگر رژیم صهیونیستی خیال واهی دیگری در سر داشته باشد این بار مطمئناً خسارات آنها بسیار جدی‌تر خواهد بود.
 
تهیه‌کننده سریال «نجلا» ادامه داد: هر کشوری با اتکا به وطن‌پرستی مردمش است که به قدرت می‌رسد. در ایران اسلامی این احساس به بهترین نحو نمایان است. برای همین بعد از حماسه «وعده صادق» شاهد بودیم از هر سلیقه و گرایشی از این عملیات دفاع کردند. چون وقتی صحبت از تمامیت ارضی کشورمان می‌شود دیگر اختلاف‌ سلیقه‌ها جایی ندارند. نمود بارز این امر را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی شاهد بودیم. در آن ایام ایران باوجوداینکه به لحاظ امکانات تسلیحاتی قابل‌ مقایسه با عراق نبود دشمن بعثی را شکست داد.
 
سعدی افزود: در تمام دنیا تلاش می‌شود از ابزار رسانه برای ترویج احساس وطن‌دوستی بهره برده شود. برای مثال به آثاری که در هالیوود تولید می‌شود، اشاره می‌کنم. در آمریکا با تصویرسازی اغراق‌آمیز از نیروی نظامی درصدد اصابت قدرت خود هستند تا بتوانند از این امر در جهت دفاع  بهره ببرند. ما نیز باید چنین اقدامی را با تمام ظرفیت انجام داده و از سرمایه‌گذاری در این رابطه واهمه نداشته باشیم.
 
این تهیه‌کننده سینما گفت: عملیات «وعده صادق» می‌تواند در قالب فیلم یا سریال‌های تلویزیونی مورد توجه قرار گیرد اما توصیه من این است اگر می‌خواهیم چنین حماسه‌ای را تصویر کنیم حتماً به بهترین نحو آن را مورد توجه قرار دهیم چون یک کار ضعیف به اصل موضوع ضربه خواهد زد. درضمن فیلمسازی که می‌خواهد پشت دوربین چنین کاری قرار گیرد باید نسبت به موضوع تعهد کافی را داشته باشد. نکته دیگر به امکاناتی برمی‌گردد که باید در اختیار گروه سازنده از طرف دولت قرار گیرد.
 
وی تأکید کرد: فیلم و سریالی که می‌خواهد به حماسه «وعده صادق» بپردازد حتماً باید این امر را هم مورد نظر قرار دهد که در پس نشان دادن قدرت نظامی، باید مظلومیت ما هم به گوش جهانیان برسد. البته امروز مردم دنیا به بسیاری از واقعیت‌ها واقف شده‌اند و دیگر فریب شعارهای بشردوستانه کشورهای اروپایی و آمریکا را نمی‌خورند اما به‌هرحال باید به دنیا نشان دهیم ایران تنها در پی دفاع از کشور خود است ولی هرگاه به ایران تعرض صورت گیرد متجاوز را به شدیدترین نحو تنبیه خواهیم کرد.
 
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پالایشگاه» در انتها تصریح کرد: توصیه من این است که در ساخت آثار دفاع مقدس حتماً باید توانایی دشمن را مورد نظر قرار دهیم. برای مثال فیلمی که می‌خواهد «وعده صادق» را نشان دهد باید ظرفیت و توانایی دشمن را هم خوب تصویر کند تا در ادامه ارزش کارمان مشخص شود وگرنه ضعیف نشان دادن دشمن در حقیقت پایین آوردن ارزش کار خودمان است. درضمن در کارهایمان حتماً روی مستندگرایی دقت لازم را داشته باشیم چون کاری که با تحریف همراه باشد با مخاطب ارتباطی برقرار نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha